Kinnitatud NOWA OÜ juhatuse poolt 14. juulil 2009.a.
1. MÕISTED
Vahendaja – Nowa OÜ, registrikood 11498055, aadress Struve 8-10, Tartu 51003.
Klient – vähemalt 18 aastane füüsiline isik või juriidiline isik, kes on sõlminud vahendajaga lepingu vahendusteenuse saamiseks.
Vahendusteenus – vahendaja pakutav teenus, mille abil saab klient pakkuda info- ja meelelahutusteenuseid ning kaupa vahendaja veebilehel loetletud mobiilside operaatorite klientidele.
Vahendusleping – vahendaja ja kliendi vahelsõlmitud leping, mille alusel osutab vahendaja kliendile vahendusteenust. Vahendusleping sõlmitakse arvutivõrgu abil kliendi poolt vahendajale nõustumuse andmisega käesoleva vahenduslepingu tingimustega või teenuse kasutama asumisega kliendi poolt, mis loetakse nõustumuseks käesoleva vahenduslepingu tingimustega.
Tellimuse kinnitus – kliendile viivitamatult saadetav elektrooniliselt saadetav kinnitus vahenduslepingu sõlmimiseks tehtud nõustumuse saamise kohta.
Mobiiliteenus – kliendi poolt vahendaja poolt pakutava vahendusteenuse abil mobiilside operaatorite klientidele pakutav info-või meelelahutusteenus või kaup.
Vahendaja veebileht – Vahendaja veebilehe aadress on www.nowa.ee. Vahendaja veebileht hõlmab ka veebilehe www.nowa.ee alamlehti.
2. VAHENDUSTEENUSE KIRJELDUS JA LEPINGUPOOLTE KINNITUSED
2.1. Käesoleva lepingu esemeks on vahendaja poolt vahendusteenuse osutamine kliendile, samuti vahendaja ja kliendi vahelised arveldus- ja tulujagamispõhimõtted.
2.2. Vahendusteenuse sisuks on mobiilside operaatorite klientide mobiiltelefonidelt saadetud päringute vahendamine kliendile ja kliendi
poolt saadetud info- või meelelahutusteenuste või kaupade vahendamine info- või
meelelahutusteenust kasutanud või kaupa ostnud mobiilside operaatori kliendile
ning mobiilside operaatori kliendi poolt info- ja meelelahutusteenuse osutamise
või kauba eest makstud tasu ülekandmise vahendamine kliendile. Vahendusteenuse
sisuks ei ole info- või meelelahutusteenuste või kaupade pakkumine vahendaja
poolt mobiilside operaatorite klientidele. Vahendusteenuse osana
võimaldab vahendaja kliendile juurdepääsu pakutavatele teenustele läbi oma
veebilehel asuva liidese.
2.3. Klient pakub mobiilside operaatorite klientidele
mobiiliteenuseid kasutades vahendaja pakutavat vahendusteenust. Vahendaja ei
ole mobiiliteenuste pakkujaks ning ei vastuta mobiiliteenustega seonduva eest,
s.h mobiiliteenuste vastavuse eest kehtivale õigusele ning mobiiliteenustega
põhjustatud võimaliku kahju eest.
2.4. Klient ei ole kohustatud maksma käesoleva
vahenduslepingu alusel osutatava teenuse eest vahendajale tasu, kui pooled ei
ole kokku leppinud teisiti. Vahendaja avaldab tasuliste teenuste andmed
veebilehel.
2.5. Klient kinnitab käesoleva lepingu tingimuste
aktseptimisega, et ta kohustub vahendaja pakutavat vahendusteenust kasutama
üksnes õiguspärastel eesmärkidel kooskõlas käesoleva vahenduslepingu tingimuste
ja vahendaja veebilehel avaldatud juhistega.
2.6. Klient kinnitab, et vahendusteenuse kasutamisega ja
mobiiliteenuste pakkumisega ei riku ta kolmandate isikute õigusi, s.h
intellektuaalse omandiga kaasnevaid õigusi.
2.7. Klient kinnitab vahenduslepingu üldtingimuste
aktseptimisega, et ta tutvunud üldtingimustega, vahendaja veebilehel avaldatud
teabega (s.h võõrkeelse teabega) ning on üldtingimuste sisust ja vahendaja
veebilehel avaldatud teabest (s.h võõrkeelsest teabest) täielikult aru saanud.
2.8. Füüsilisest isikust klient kinnitab käesoleva lepingu
tingimuste aktseptimisega, et ta on teovõimeline ja tema teovõimet ei ole
piiratud. Juriidilisest isikust kliendi esindaja kinnitab käesoleva lepingu
tingimuste aktseptimisega, et tal on kõik tehingust või seadusest tulenevad
esindusõigused käesoleva lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks.
2.9. Vahendusteenuse kasutamine võrdsustatakse p. 2.7. ja p.
2.8. esitatud kinnitustega.
3. VAHENDAJA ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
3.1. Vahendajal on õigus pakkuda erinevatele klientidele erineva sisuga teenust
ning anda erinevatele klientidele erinevaid õigusi teenuste kasutamisel.
3.2. Vahendajal on õigus igal ajal ilma eelneva
etteteatamiseta piirata, keelata, uuendada või tühistada osaliselt või
tervikuna vahendusteenuse kasutusvõimalusi.
3.3. Vahendajal on õigus igal ajal peatada kliendile
vahendusteenuse osutamine.
3.4. Vahendajal on õigus lõpetada ilma ette teatamata
mobiiliteenus, mida mobiilside operaatorite kliendid on viimase kuu jooksul
kehtivalt kasutatud vähem kui viis korda.
3.5. Vahendajal on õigus ühepoolselt lõpetada käesolev
leping ning sulgeda kliendi konto vahendaja veebilehel, kui ühtegi kliendi
poolt loodud teenust pole mobiilside operaatorite kliendid viimase kolme kuu
jooksul kehtivalt kasutatud vähemalt viis korda.
3.6. Vahendajal on õigus muuta käesoleva vahenduslepingu
tingimusi saates teate lepingutingimuste muutmise kohta kliendi poolt
vahendajale avaldatud kontaktandmetele. Lepingutingimuste muutmisega
mittenõustumise korral on kliendil õigus sellest mõistliku aja jooksul
vahendajale kirjalikku taasesitatavas vormis teatada. Vahendusteenuse
kasutamise jätkamine loetakse uuendatud lepingutingimuste täielikuks
aktseptimiseks.
3.7. Vahendajal on õigus igal ajal kontrollida kliendi poolt
pakutavate mobiiliteenuste sisu vastavust kehtivale õigusele, käesoleva
vahenduslepingu tingimustele ja vahendaja veebilehel avaldatud muudele
tingimustele.
3.8. Vahendajal ei ole kohustust anda kliendile
informatsiooni vahendaja pangakontole laekunud rahasummade suuruse ja arvestuse
kohta.
4. KLIENDI ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
4.1. Klient on kohustatud mitte pakkuma mobiiliteenuseid, mille sisu on
vastuolus kehtiva õigusega või millega rikutakse kolmandate isikute õigusi.
4.2. Klient on kohustatud tagama, et tema poolt pakutava
mobiiliteenusega, sellega seotud veebilehtedega ega muude mobiiliteenusega
seotud materjalidega ei levitata valeandmeid, eksitavaid andmeid, viirusi või
muid kahjuliku, kahjustava või hävitava mõjuga programme või muid materjale,
mis kahjustavad või võivad kahjustada kolmandate isikute õigusi.
4.3. Klient vastutab tema poolt pakutavate mobiiliteenuste
mittevastavuse eest kehtivale õigusele, käesolevale vahenduslepingule ja
vahendaja veebilehel avaldatud muudele tingimustele.
4.4. Klient on kohustatud mitte kasutama tema enda poolt
pakutavat mobiiliteenust ilma selle eest tasu maksmata ega mitte mõjutama või
julgustama kolmandaid isikuid seda tegema.
4.5. Klient on kohustatud hoiduma mistahes tegevusest, mis
võib kahjustada vahendaja mainet, vara või vähendada vahendaja kui äriühingu
väärtust.
4.6. Klient on kohustatud mobiiliteenuste pakkumisel ja
mobiiliteenuste reklaamimisel avaldama kogu vahendaja veebilehel nõutud
informatsiooni ning avaldama mobiiliteenuse kasutamise jaehinna, mida
mobiiliteenuse lõppkasutaja on kohustatud tasuma.
4.7. Klient on kohustatud avaldama vahendajale tegelikkusele
vastavad kontaktandmed ja kliendi arveldusandmed, mis on vajalikud rahasummade
ülekandmiseks kliendile. Vahendaja ei vastuta teadete või rahaülekannete
toimumise eest, kui kliendi avaldatud andmed ei vasta tegelikkusele.
4.8. Klient on kohustatud mitte avaldama kolmandatele
isikutele vahendaja veebilehel asuva liidese kasutamiseks vajalikke andmeid,
s.h kasutajatunnuseid ja salasõnu. Nimetatud andmete kolmandatele isikutele
teatavaks saamisest tekkinud kahju eest vahendaja ei vastuta.
5. POOLTE VASTUTUS
5.1. Vahendaja vastutab käesoleva kliendilepingust
tulenevate kohustuste rikkumise eest, üksnes tahtluse või raske hooletuse
korral. Klient on kohustatud tõendama vahendaja süü olemasolu.
5.2. Klient vastutab käesoleva vahenduslepingu rikkumise
eest igal juhul, v.a juhul kui kohustuste rikkumine on tingitud asjaolust, mida
vahendaja ei saanud mõjutada ning mille saabumist vahendaja lepingu sõlmimisel
ei näinud ega võinud ette näha (vääramatu jõud). Vahendaja on kohustatud võtma
kasutusele meetmed vähendamaks vääramatu jõu mõjusid.
5.3. Vahendaja ei vastuta käesoleva vahenduslepingu alusel
osutatud teenusega seonduvalt mistahes kahju eest. Vahendaja varalise vastutuse
ülemmäär käesoleva lepingu alusel on netosumma, mis on vahendaja poolt
kliendile tasutud kolme kuu jooksul enne kahjunõude esitamist vahendaja vastu.
5.4. Kui klient rikub vahenduslepingut ning kolmas isik, sh lõppkasutaja ja
mobiilside operaator, esitab kliendi vastu pretensiooni, kaebuse või nõude
seoses vahendusteenusega, on vahendajal õigus peatada kliendile väljamaksmisele
kuuluva tuluosa tasumine kliendile või vähendama kliendile väljamaksmisele
kuuluva tuluosa, mil vahendaja kontrollib mõistlikul moel rikkumise esinemist.
Kui vahendaja leiab, et vahenduslepingut on rikutud ja selle tulemusel on
mobiilside operaator, ühenduse pakkuja, Eesti Vabariigi konkurentsiamet või
välisriigis elektroonilise side valdkonnas juhtimisfunktsiooni või järelevalvet
teostav asutus või organisatsioon esitanud vahendaja vastu nõude või kui
vahendaja on kogutud tulu tagastanud lõppkasutajatele, on vahendajal õigus
esitada kliendi vastu hüvitamise nõue kõigi kantud kulutuste, tagastatud
maksete ja mobiilside operaatoritele tagastatud maksete summade ulatuses.
5.5. Vahendajal on õigus käesolev leping erakorraliselt üles
öelda ning nõuda kliendilt leppetrahvi tasumist kuni 1000€ (ühe tuhande euro)
ulatuses kui:
5.5.1. käesoleva lepingu punktides
2.5. ja 2.6. kliendi poolt antud kinnitused ei vasta tegelikkusele;
5.5.2. klient rikub lepingu punktidest 4.1. –
4.8. tulenevaid kohustusi;
5.5.3. käesoleva lepingu punktis 5.4. nimetatud
olukorra ilmnemisel;
5.5.4. klient kasutab
mobiiliteenuse kasutajaga seonduvaid andmeid mõnel muul eesmärgil, kui
mobiiliteenuste pakkumine.
Vahendajal on õigus arvestada leppetrahv maha käesoleva
vahenduslepingu alusel kliendile väljamakstavatelt summadelt.
6. MOBIILITEENUSE OSUTAMISEST SAADAVA TULU JAGAMISE KOKKULEPE
6.1. Mobiiliteenuse kasutamise eest esitab lõppkasutajale arve mobiilside
operaator. Mobiiliteenuse osutamisel saadav tulu, millest on maha arvestatud
mobiilside operaatorile ja/või ühenduse pakkujale väljamaksmisele kuuluv
tuluosa (edaspidi nimetatud tulu), laekub vahendaja ja mobiilside operaatori
või ühenduse pakkuja vahel sõlmitud kokkulepe alusel vahendajale.
6.2. Tulu, mis on laekunud vahendaja pangakontole, jagatakse
vahendaja ja kliendi vahel. Vahendaja on kohustatud tulu, millest on maha
arvatud vahendaja tuluosa, tasuma kliendi avaldatud pangakontole.
6.3. Tulu suuruse arvestamisel lähtutakse kliendi poolt
pakutava mobiiliteenuse kehtivast kasutusarvust, mille teeb kindlaks vahendaja.
Kliendile väljamaksmisele kuuluva tuluosa täpne määr avaldatakse vahendaja
veebilehel.
6.4. Kliendil on õigus nõuda kliendile väljamaksmisele
kuuluva tuluosa tasumist iga kalendrikuu lõpus, millal kliendi poolt pakutava
mobiiliteenuse kasutamise eest saadav tulu on laekunud vahendaja pangakontole.
Vahendaja ei ole kalendrikuu lõpus kohustatud kliendile väljamaksmisele
kuuluvat tuluosa kliendile tasuma, kui kliendile väljamaksmisele kuuluva
tuluosa summa on väiksem kui 50 eurot.
6.5. Vahenduslepingu ülesütlemise korral on kliendil õigus
nõuda kliendile väljamaksmisele kuuluva tuluosa tasumist 40 päeva jooksul
arvates selle kalendrikuu lõpust, millal vahendusleping üles öeldi. Kui kliendile
väljamaksmisele kuuluv tuluosa on väiksem kui 50 eurot, ei ole vahendaja
kohustatud seda kliendile tasuma.
6.6. Vahendaja tasub juriidilisest isikust kliendile või
füüsilisest isikust ettevõtjast kliendile väljamaksmisele kuuluva tuluosa arve
alusel, mille koostab vahendaja ning mille koostamise aluseks on vahendaja
arvandmed mobiiliteenuste kehtivate kasutuskordade ning selle alusel arvutatud
tuluosa suuruse kohta.
6.7. Vahendaja tasub tarbijast kliendile (füüsilisest
isikust kliendile, kes ei ole füüsilisest isikust ettevõtja) väljamaksmisele
kuuluva tuluosa käesoleva vahenduslepingu punktides 6.4. või 6.5. sätestatud
tähtpäevadel vahendaja peetud arvestuse alusel.
6.8. Vahendaja ei ole kohustatud kliendile väljamaksmisele
kuuluvat tuluosa kliendile tasuma enne mobiiliteenuste kehtivate kasutuskordade
kohta andmete saamist ja mobiilside operaatorilt ja/või ühenduse pakkujalt
makstava tulu laekumist vahendaja pangakontole.
6.9. Vahendaja ei ole kohustatud kliendile väljamaksmisele
kuuluvat tuluosa kliendile tasuma, kui mobiiliteenuse lõppkasutaja ei ole
mobiilside operaatorile tasunud mobiiliteenuse kasutamise eest.
6.10. Vahendaja ei ole kohustatud kliendile väljamaksmisele kuuluvat tuluosa
kliendile tasuma, kui vahendajal ei ole võimalik mobiiliside operaatorilt või
ühenduse pakkujalt saada andmeid mobiiliteenuste osutamise kohta.
6.11. Klient on kohustatud tasuma ise kõik riiklikud maksud
ja mobiilside operaatori või elektroonilise side valdkonnas juhtimisfunktsiooni
või järelevalvet teostava asutuse või organisatsiooni poolt kehtestatud tasud,
mis seonduvad kliendi poolt pakutavate mobiiliteenustega. Vahendajal on õigus
kliendile väljamaksmisele kuuluvast tuluosast kinni pidada riiklikud maksud või
mobiilside operaatori poolt kehtestatud tasud, kui see on kohustuslik kehtiva
õiguse kohaselt või kui seda nõuab mobiilside operaator.
6.12. Kui kliendil on pretensioone seonduvalt temale
tehtavate maksetega, peab ta need esitama 30 päeva jooksul arvates makse
saamisest. Pretensiooni tähtaegse mitteesitamise korral loetakse, et kliendil
puuduvad mistahes vastuväited või nõuded seoses tehtud maksega, s.h makse
suurusega.
6.13. Maksete suurus arvestatakse välja vahendaja hallatavate andmete põhjal.
Mistahes muud arvandmed või statistilised andmed ei ole aluseks maksete suuruse
kindlakstegemisele käesoleva vahenduslepingu alusel.
6.14. Vahendajal on õigus mistahes ajal muuta kliendile
väljamaksmisele kuuluva tuluosa arvestamise ja väljamaksmise, tulu jaotamise
või muude käesoleva lepingu alusel tasumisele kuuluvate summade maksmise korda.
Vahendaja teavitab klienti vahenduslepingu tingimuste muutmisest saates kliendi
avaldatud e-posti aadressile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teate.
Kliendil on õigus uuendatud lepingutingimustega mittenõustumise korral
vahendusleping üles öelda. Vahendusteenuse kasutamise jätkamine võrdsustatakse
vahenduslepingu uuendatud tingimuste aktseptimisega.
7. LEPINGU KEHTIVUS
7.1. Leping või lepingumuudatused jõustuvad nende tingimuste
aktseptimisega kliendi poolt. Käesolev vahendusleping on sõlmitud tähtajatult.
7.2. Tarbijast klient võib lepingust taganeda 14 päeva
jooksul arvates vahenduslepingu sõlmimisest.
7.3. Klient võib käesoleva vahenduslepingu üles öelda teavitades vahendajat
sellest kirjalikult taasesitatavas vormis vahendaja e-postiaadressile vähemalt
kümme päeva ette.
7.4. Kui vahendusleping on sõlmitud tarbijast kliendiga,
võib vahendaja käesoleva vahenduslepingu üles öelda teavitades tarbijast
klienti sellest kirjalikult taasesitatavas vormis vahendaja e-postiaadressile
vähemalt kümme päeva ette.
7.5. Kui vahendusleping on sõlmitud juriidilise isiku või
füüsilisest isikust ettevõtjaga, on vahendajal õigus käesoleva vahendusleping
üles öelda mistahes ajal klienti sellest eelnevalt teavitamata.
8. ANDMETE TÖÖTLEMINE
8.1. Pooled käsitlevad vahenduslepingut, selle sõlmimise aluseks olevaid
dokumente, lepinguga seoses tulevikus sõlmitavaid tehinguid, taotlusi ning muid
lepinguga seonduvaid dokumente ja asjaolusid konfidentsiaalsetena.
8.2. Vahenduslepinguga seotud isikutel on keelatud avaldada
konfidentsiaalset informatsiooni teise poole kirjaliku nõusolekuta, välja
arvatud lepinguga või seadusega ettenähtud juhud.
8.3. Klient annab käesoleva vahenduslepingu tingimuste
aktseptimisega vahendajale nõusoleku kliendi nime, logo kasutamiseks
presentatsioonidel, turundusmaterjalides ja klientide nimekirjades.
8.4. Klient võib kasutada vahendaja ärinime, kaubamärke, teenuste tähistusi,
logosid või domeeninimesid, kui selline kasutamine on kooskõlas käesoleva
vahenduslepinguga.
8.5. Vahendajal on õigus säilitada ja kasutada kliendi
avaldatud informatsiooni, s.h vahendusteenuse kasutamise andmeid,
kontaktandmeid ja arveldusandmeid. Vahendusteenuse kasutamise võimaldamiseks
kliendile on vahendajal õigus anda ja avaldada kolmandatele isikutele kliendiga
seonduvat infot, mis on seostatav kliendi isikuga.
8.6. Vahendaja võib kliendiga seonduvaid andmeid, mis on
seostatavad kliendi isikuga, avaldada ka erinevate õigustoimingutega seonduvalt
või lepinguga seotud isikutele, audiitorile, notarile või õigusabi osutajale,
s.h seonduvalt kohtumenetlustega, kriminaalmenetlustega, kohtulahendite
täitmisega, väidete esitamisega õigusvaidlustes oma õiguste kaitseks või teostamiseks
jms. Kui kolmandad isikud, kes on saanud vahendajalt eelnimetatud alustel infot
kliendi kohta, avaldavad sellise info kolmandatele isikutele, ei ole vahendaja
selle eest vastutav.
8.7. Vahendaja võib avaldada reklaamiga tegelevatele
ettevõtjatele, koostööpartneritele, sponsoritele ja muudele kolmandatele
isikutele infot, mis ei ole seostatav kliendiga, s.h infot vahendusteenuse
detailide kohta, teenuse kasutamise statistika kohta või muud sarnast vahendaja
kogutud informatsiooni.
8.8. Kliendil on õigus kasutada mobiiliteenuste
lõppkasutajate andmeid üksnes mobiiliteenuste osutamiseks, muus osas on
lõppkasutaja andmete kasutamise ainuõigus vastaval mobiilside operaatoril.
9. LÕPPSÄTTED
9.1. Käesolevale vahenduslepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi kehtivat
õigust. Kõik vahenduslepinguga seonduvad vaidlused püütakse lahendada
pooltevahelise läbirääkimiste teel. Kui pooled ei jõua läbirääkimiste teel
kokkuleppele, on pooltel õigus pöörduda kohtusse vaidluse lahendamiseks
kohtumenetluse teel kohaldades Eesti Vabariigis kehtivat õigust.
9.2. Kui käesoleva vahenduslepingu mõni säte on seadusega
vastuolus, ei mõjuta see ülejäänud sätete kehtivust.
9.3. Kui käesolev vahendusleping on sõlmitud tarbijaga ja
mõni säte on tüüptingimusena tühine, on selline säte kehtiv, kui kliendiks ei
ole tarbija.
9.4. Klient on kohustatud kaitsma vahendajaid, vahendaja
filiaale, vahendaja juhatuse liikmeid, juhtivtöötajaid, töötajaid, esindajaid,
agente ja vahendajaga seotud kolmandaid isikuid mistahes nõuete, s.h kahju ja
kulutuste hüvitamise nõuete, esitamise vastu kolmandate isikute poolt ning hoidma
tegema kõik võimaliku selliste nõuete esitamise vältimiseks või nõuete
esitamisega kaasneva võimaliku kahju vähendamiseks.
9.5. Vahendajal on õigus anda käesolevast lepingust
tulenevad õigused ja kohustused üle kolmandatele isikutele ilma kliendi eelneva
nõusolekuta. Kui vahendusleping on sõlmitud tarbijast kliendiga, ei tohi
vahenduslepingust tulenevate õiguste ja kohustuste kolmandatele isikutele
üleandmine vähendada lepingu täitmise tõenäosust.
9.6. Vahenduslepingust tulenevate kliendi nõuete aegumistähtaeg
on kuus (6) kuud arvates nõude tekkimise päevast, v.a juhul, kui vahendusleping
on sõlmitud tarbijast kliendiga. Tarbijast kliendiga sõlmitud vahenduslepingust
tulenevate vahendaja ja kliendi nõuete aegumistähtaeg on kuus (6) kuud arvates
nõude tekkimise päevast, v.a kahju hüvitamise nõuded, milliste aegumisele
kohaldatakse seaduses sätestatud aegumistähtaegu.
9.7. Tarbijast kliendil on õigus
saata käesoleva vahenduslepinguga seonduvad kaebused e-postiaadressile support@nowa.ee.